La solution à la vidéo sans-fil?

Post tech support questions and discuss the Pixavi Xcore wireless video codec series of products. The Xpack is a wireless high definition video codec featuring next generation wifi 802.11n and High definition video streaming and video conferencing support.

La solution à la vidéo sans-fil?

Postby Guest on Fri Oct 02, 2009 6:12 pm

Depuis plusieurs années qu'on se fait demander d'inclure à nos productions théâtrales des images vidéos "LIVE" et sans-fil. On a essayé les ondes radios, pas fiables, le relais micro-ondes, ne passe pas au-travers des murs de béton. Est-ce que le x core ST-6000 est la solution pour nous?
Nous disposons d'un réseau Ethernet interne filaire et de plusieurs point d'accès internet sans-fils.
J'ai besoin qu'un caméraman se déplace à l'intérieur de l'immeuble en me fournissant en direct un signal audio-vidéo que je retransmet sur écran dans une salle.
Le ST-6000 sera-t-il fiable et sans interférence, fluide et sans latence?
J'ai la caméra, le projecteur, des ordinateurs et des points internets sans-fil, que me manquera-t-il si j'achète un ST-6000?
Je comprends que cet appareil me permettra de faire du duplex, ce qui me conviendrait, si cependant, pour une question de budget nous devions diminuer l'investissement, que me suggérez vous pour l'application ci-haut mentionnée?
Merci,
Gil.
Guest

Re: La solution à la vidéo sans-fil?

Postby tobias on Wed Oct 07, 2009 7:34 am

Hi Gil

Can you please write your post in English? I would really appreciate it.

Best regards
Tobias Rokseth
Support Director Pixavi
tobias

Postby Guest on Wed Oct 07, 2009 5:13 pm

I would like to see the ST-6000 in action, can i use it for live video on stage in a show, how about picture quality and signal latency? I need to present on a big screen on stage a live wireless camera going places in the building, we have point to point wireless internet, the ST-6000 goes both ways, in duplex, is there a cheaper solution that just transmits?
Guest

Postby Guest on Wed Oct 07, 2009 5:17 pm

I visit the Ottawa, Canada area on a regular basis, is it possible to plan some sort of demonstration of the ST-6000 or any family product?
Guest

Postby pixavimaster on Mon Oct 12, 2009 1:51 pm

Hi Gil

Contact me on tobias@pixavi.com and I will arrange for a online Video Conferencing demo.

Best Regards
/Tobias Rokseth
Support Director
pixavimaster
Site Admin

Return to Xcore :: Wireless HD video conferencing codec